Jak prowadzić media społecznościowe w kancelarii adwokackiej?

Jak prowadzić media społecznościowe w kancelarii adwokackiej - Prawnik z polecenia

Media społecznościowe są nieodzownym elementem wykorzystywanym do promocji kancelarii adwokackiej. Najważniejsze staje się zatem stworzenie takiej strategii marketingowej i wykorzystanie takich social mediów, które pozwolą pozyskać nowych klientów oraz wzmocnić ich zaufanie. Zatem przekonaj się, na jakich portalach warto rozpocząć działania, aby kancelaria adwokacka zyskała najwięcej korzyści.

Fanpage kancelarii prawnej

Dziś już właściwie każda kancelaria prawna jest na Facebooku. Otwarcie fanpage’a staje się tak naturalnym ruchem, jak zakładanie strony internetowej. Samo stworzenie profilu dla kancelarii jest całkowicie darmowe i nie zajmuje dużo czasu. Jednak kluczowe staje się jednak nie samo pojawienie się na Facebooku, a wyróżnienie się na tle konkurencji i dotarcie do potencjalnych klientów. Ze względu na bardzo duży podaż nie jest to takie proste. W dużych miastach konieczne staje się zazwyczaj zainwestowanie w płatną reklamę Facebook Ads, aby zwiększyć zasięg i widoczność. Konieczne jest też poświęcenie sporej ilości czasu, regularne dodawanie postów, zadbanie o spójną identyfikację wizualną. Często też opłaca się zaufać profesjonalnej, zewnętrznej firmie. Dopilnuje ona wszystkich najważniejszych aspektów związanych z promocją w Social Mediach.

Podczas budowania społeczności coraz więcej korzyści daje także stworzenie grupy na Facebooku.

Kancelaria adwokacka a YouTube

Zapewne zastanawiasz się, jakie materiały może wrzucać kancelaria adwokacka, aby wzbudzały one zainteresowanie obserwujących. Kluczowe jest nie to, co, ale jaki cel chcesz osiągnąć i czy dostosowujesz język do grupy docelowej. Stwórz kanał, na którym będziesz dzielić się wiedzą z wybranej dziedziny prawa. Mów zrozumiałym językiem, aby subskrybenci Cię rozumieli i chętnie wracali na kanał. YouTube to doskonały portal, który pozwala zbudować wierną społeczność. Warto wyposażyć się w cierpliwość i regularnie dodawać interesujące materiały, a z czasem to zaprocentuje. Opłaca się podpatrzeć konkurencję, aby przekonać się, jaką oni przyjęli strategię promocji w tym medium społecznościowym i sprawdzić, jakie przenosi to efekty w postaci liczby wyświetleń czy komentarzy.

Kancelaria adwokacka na Instagramie – czy to ma sens?

Kolejną propozycją jest założenie i prowadzenie profilu na Instagramie. Jednak przez to, że głównym celem tego medium społecznościowego jest dodawanie zdjęć, grafik czy teraz także filmów wiele osób zastanawia się, czy zatem takie rozwiązanie ma sens w tej branży. Owszem, może mieć. Jednak głównie wtedy, gdy zostanie wdrożona przemyślana strategia. Zauważ, że teraz największe zainteresowanie wzbudzają właśnie posty, zawierające zdjęcia, grafiki czy filmy.

W marketingu społecznościowym można osiągnąć sukces dzięki zrozumieniu potrzeb oraz zachowań współczesnych użytkowników. Jeśli Twoimi klientami są osoby fizyczne, to właśnie przy pomocy takich portali, jak Instagram czy ewentualnie Pinterest można ocieplić wizerunek firmy, zmniejszyć dystans między klientem a kancelarią i zostać zauważonym oraz zapamiętanym. Zatem jakie zdjęcia dodawać? Można sfotografować samą kancelarię – z zewnątrz, jak i wewnątrz, pokazać jak wygląda praca osób, które tam pracują, co wykorzystują do pracy itp. Niezawodne mogą być też infografiki, czyli czytelne grafiki, które zawierają informacje w postaci statystyk czy też różnych ciekawostek. Zresztą same ciekawostki czy darmowe porady na tematy prawne przedstawione w prosty oraz praktyczny sposób również mogą okazać się znakomitym pomysłem.

LinkedIn w kancelarii adwokackiej

Nie można pominąć także innego medium społecznościowego, które ma najbardziej profesjonalny charakter. LinkedIn to prawdziwie biznesowy portal, gdzie z łatwością można dotrzeć do kontrahentów, w szczególności do podmiotów gospodarczych. Z jednej strony staje się Twoim internetowym CV. Widoczne jest Twoje wykształcenie, doświadczenie czy inne umiejętności, ale też dostępna jest opcja zwana company page. Pozwala to na stworzenie profilu kancelarii adwokackiej. Przy pomocy LinkedIn ukazujesz siebie lub firmę, jako eksperta w danej dziedzinie, co zwiększa Twoją wiarygodność i pomaga zdobywać nowych klientów, głównie tych korporacyjnych.

Dlaczego kancelaria adwokacka powinna zaistnieć w mediach społecznościowych?

Z usług kancelarii prawnych korzystamy w konkretnych sytuacjach życiowych, losowych czy zawodowych. Dzięki przemyślanej strategii w Social Mediach można zaistnieć na tyle w głowie użytkowników – np. dzięki regularnemu dodawaniu postów, zdjęć czy filmów poradnikowych – że kiedy pojawi się potrzeba skorzystania z usług prawnych, to z gąszczu różnych kancelarii, klient przypomni sobie właśnie o Twojej. Dlatego też nie ma sensu opierać się jedynie na rozdawaniu wizytówek i poleceniach znajomych czy wcześniejszych klientów. Kancelaria adwokacka musi podążać tam, gdzie są już osoby zainteresowane ich usługami. Czyli właśnie do Internetu, a dokładnie na portale społecznościowe. W końcu tam gromadzą się dziś zarówno Ci młodsi, jak i starsi użytkownicy oraz przedstawiciele podmiotów gospodarczych.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.